Hvorfor mottar jeg ikke e-post som er sendt til meg?
Det kan være mange årsaker til at du ikke mottar e-poster. Sjekk og prøv følgende
- Sjekk SPAM / junk folder
- Sjekk SPAM / junk rapport
- Sjekk e-post filtre
- Sjekk om din e-post leverandør har stoppet e-post fra @localaccounting.no
- Om du videresender til ny e-post konto bør du opplyse ny adresse til oss
- Sjekk om e-posten ligger sortert i mappen: spam, søppel, useriøs e-post eller lignende i innboksen din. Hvis den gjør det er det viktig at du markerer at e-post meldingen ikke skal betraktes som reklame av e-post programmet. Bruker du programmet Outlook kan du for eksempel høyreklikke på meldingen, velge Søppelpost og klikke “ikke søppelpost”. Avsender blir da lagt til som en godkjent avsender som ikke blokkeres av ditt e-post program.
- Hør med e-post leverandøren din (for eksempel: gmail, Hotmail, Yahoo, Telenor/Online/Get etc) om de har stoppet e-post fra @localaccounting.no
- Noen leverer daglig rapporter som lister mail som er stoppet i spam filter, der du selv kan frigi disse (og merke som “ikke spam”).
- Har du for eksempel en online-epostkonto som du automatisk videresender til andre epost leverandør? Da kan det hende at e-poster blir tapt, fordi videresending fra online til gmail feiler. Du kan unngå dette ved å be oss sende til din gmail-adresse i stedet for din online-adresse. Dette kan også skje med andre e-post kontoer.
- Sjekk e-post regler i din e-post konto og / eller ditt e-post program (f.eks Outlook). Regler for automatisk håndtering av e-post basert på innhold kan medføre at e-poster blir tapt.
- Logg på din e-post på web og sjekk om mail er mottatt der. Hvis mottatt, sjekk innstillinger på ditt e-post program på din PC / mobil, eller sett opp på ny på din PC / mobil / nettbrett.
- Problemer med e-post oppsett ta kontakt med Local IT AS eller for andre IT relaterte spørsmål.