Support

Praktisk informasjon

Oppstarts Informasjon Regnskap

Vi trenger en del informasjon for oppstart av regnskap for ditt firma, bl.a avstemt saldobalanse, kunde- og leverandørreskontro (åpne poster), bankutskrifter m.m.

Vi trenger også informasjon om kassa- og andre salgssystemer, innløser o.l.

Bank

Integrert bank er nøkkelen til fortløpende oppdatert regnskap til faste, lave priser.

Vi klargjør eAccounting for bankintegrasjon.

Direktelinker for bestilling under Bankintegrasjon. Kontakt banken din om du trenger hjelp.

Login til Visma

Når vi har aktivert din eAccounting konto vil du få en mail fra Visma Online med informasjon om hvordan du setter ditt passord.

Har du problemer med innlogging, kontakt Visma support.

Adressen for pålogging er vismaonline.com.

Har du ikke mottatt innloggingsdetaljer, sjekk spamfolder.

Godkjenne Faktura og Betaling

Normalt bokfører vi leverandørfaktura direkte når mottatt. Bokført leverandørfaktura sendes direkte til banken i løpet av kort tid.

For å godkjenne betalingen må du logge inn med med BankID i din nettbank bedrift og “Godkjenne Fil“. Spør evt banken din om hjelp til dette.

Dersom avtalt, får du leverandørfakturaer til godkjenning for i eAccounting, både på web og i app’en.

Dette er kun godkjenning i eAccounting, ikke bank.

Se også Tilgang til systemer.

Samordnet Registermelding

Vi legger inn samordnet registermelding for bytte av regnskapsfører i Altinn. Du mottar melding fra Altinn, og logger inn i din personlige Altinn profil og godkjenner denne. Har du problemer rundt dette, kontakt

Altinn support

EHF / eFaktura

Leverandører sender faktura som EHF (Elektronisk HandelsFormat).

Faktura som ikke mottas som EHF sendes som PDF til selskapets vismadoc adressen. Denne adressen finner du i Visma Scanner App.

Informer gjerne dine leverandører per epost.

Visma Mobil App

Etter at du har logget på Visma og lagt inn nytt passord er neste steg å laste ned og installere Visma eAccounting og Visma Scanner på din mobil.

Visma har laget en kort video som viser deg hvordan du gjør dette og hvordan appen fungerer.

Kontakt Visma support om du trenger hjelp.

Firmakort kvitteringer

Kvitteringer som er direkte relaterbare til bankhendelse, typisk bruk av firmakort debet, sendes inn til systemet via Visma Skanner app’en, enten ved at du tar et bilde eller ved å sende dem til din dedikert e-post du finner i app’en.

Innlevering av andre bilag

Andre bilag sendes til oss fortløpende og i god kvalitet. Husk at hvert bilag må være 1 fil, ikke del disse opp. Det kan være flere filer i en mail (inntil 5). Med mindre annet er avtalt, sendes andre bilag via Visma Skanner app alternativt er epost adresse, kan lastes opp i vår cloud system, cloud er beregnet for (sekundærdokumentasjon).

Se mer informasjon her: innlevering av bilag og hvordan laste opp bildevedlegg.

* Bilag er dokumentasjon for en transaksjon i ditt regnskap. Sjekk krav her.

Vår Cloud Løsning

Ikke alt kan lastes opp i eAccounting. Som kunde hos oss, har du tilgang til et Cloud system for sekundærdokumentasjon eller dokumenter som ikke skal lastes opp i eAccounting.

Du vil bli tildelt en mappe og bruker, på den måten har regnskapsføreren rask tilgang til alle nødvendige dokumenter for utføre oppdraget effektivt. Alle dokumenter er kryptert og lagret sikkert.

Les mer her

Visma Webinar

Visma tilbyr gratis innføring i eAccounting med Visma (inntil 1 time). Her vi du typisk bli vist hvordan opprette kunde, artikkel og utgående faktura, samt hvordan lese rapporter.

Du må gjerne benytte anledningen til å spørre om andre moduler som kan knyttes til eAccounting (Økonomioversikt, Tilbud/Ordre, Time, Nettbutikk m.m.), og vi kan hjelpe deg sette dette opp hvis ønskelig.

Trykk her for å booke time.

Lønn og reiseregning

Før vi kan begynne lønnskjøring for ditt selskap trenger vi en del generelle opplysninger, og hver enkelt ansatt må fylle ut eget ansattkort i dette skjemaet.

Vi trenger ansatt- og lønnsinfo senest 14 dager før første lønnskjøring, og lønnsgrunnlag senest 5 virkedager før hver lønnskjøring.

Har du spørsmål angående lønn, kontakt [email protected]

Se her for mal for manuell reiseregning.

E-Post & SPAM

E-post kommunikasjon vil benyttes for viktige meldinger, og vil kunne sendes fra forskjellige systemer; eAccounting, Altinn m.m.

Det er derfor viktig at Søppelpost / SPAM folder sjekkes fortløpende og e-poster fra oss merkes som IKKE SPAM.

Hvorfor mottar jeg ikke e-post som er sendt til meg?

Kassasystem, webshop og integrasjon

Det er mulig å sette opp Kassaintegrasjon mot eAccounting.

Dersom din kasse IKKE kan integreres direkte med eAccounting, legges Z-rapport / dagsomsetningsrapport inn som salgsfaktura; Kassa – registrere salg via faktura (utstedt til største innløser, oftest BankAxept).

eAccounting Webshop er integrert,  men noen webshop kan ikke pga flere problemstillinger. Her er alternativet å legge inn omsetningsrapport som salgsfaktura fortløpende.

Her er kontoplan eAccounting (for kassaleverandør). Kunde og kassaleverandør er ansvarlig for integrasjonen.

Refusjon (private utlegg)

For at vi skal kunne kostnadsføre og arrangere refusjon for private utlegg, leverer du utleggsskjema.

PS! Ved bruk av firmakort bortfaller disse spesielle kravene pga. nærheten til virksomheten. Det er da ikke nødvendig med skjema, kun innsending av kvittering til eAccounting Scanning epost.

Send melding til regnskapsfører

Kommentar eller spørsmål rundt enkeltbilag gjøres direkte i Visma eAccounting. 

Bruk “send melding” funksjonen – 24/7.

Kontakt oss – hverdager 0800 – 1600