Personvernerklæring

Personvern er viktig for Lokalt Regnskap AS og vi er veldig bevisst ansvaret og tilliten i forhold til å sikre og behandle opplysninger med varsomhet. Samtidig må dette behovet av og til balanseres mot brukermassens ønske om enkle og intuitive systemer, samt lovkrav og god regnskapsskikk. Dette dokumentet forsøker å beskrive hvordan vi forholder oss til personvern og ivaretar disse hensynene. Ved å gå inn i og bruke våre tjenester samtykker du i lagring av personopplysninger for de formål som er angitt Personvernerklæringen.

I tillegg til det som er beskrevet i dette dokumentet er Lokalt Regnskap AS også databehandler for opplysninger registrert i programmet eAccounting – dette reguleres gjennom Sluttbrukeravtalen med tilhørende databehandleravtale. Vi har også en egen cookie-policy.

Kontaktopplysninger

Henvendelser rundt personvern til Lokalt Regnskap AS kan rettes til følgende adresse:

Telefon: +47 47 139 139

E-post: Send oss en E-Post

Adresse: Bark Silas Vei 5, 4876 GRIMSTAD

Hvilke personopplysninger lagrer vi?

Type Beskrivelse Sletting av data
Brukerdata Vi lagrer opplysninger når du registrerer deg som bruker av tjenesten. Dette er opplysninger som navn, e-post, telefonnummer og IP-adresse. Egen funksjon for å slette gjennom å logge inn på visma.no/eaccounting. Merk at siden dette er regnskapsdata med store konsekvenser ved utilsiktet sletting tar vi vare på data for deg i inntil 12 mnd etter logisk sletting.
Henvendelser Når du henvender deg til oss med spørsmål lagrer vi opplysninger om dette. Her lagrer vi spørsmålet i seg selv, samt hvem som har stilt spørsmålet i form av e-post og navn. Historikk er viktig ved henvendelser til kundestøtte slik at opplysninger her slettes ikke automatisk.
Kurs Ved påmelding til kurs lagrer vi navn, telefon og e-post. Opplysninger slettes ikke automatisk for å unngå å tilby irrelevante kurs.
Nyhetsbrev Ved påmelding på nyhetsbrev lagrer vi navn og e-post. Alle nyhetsbrev inneholder egen link for avmelding / sletting.
Cookies Beskrevet under cookie policy

Dersom du lurer på hva vi har lagret om deg eller ønsker å rette/slette opplysninger utover det som er beskrevet over er det bare å kontakte oss.

Hvorfor samler vi inn opplysninger?

Vi samler inn opplysninger med følgende formål:

Bruk Forklaring
Funksjonalitet Opplysninger brukes slik at vi kan tilby deg funksjoner i eAccounting. Vi samler for eksempel inn opplysninger som brukes slik at vi vet at du er innlogget om du for eksempel lukker nettleseren og åpner den igjen. Det er også informasjonskapsler som gjør at du kan velge å bruke “Husk meg” når du logger inn i eAccounting.
Markedsføring Opplysninger brukes slik at vi kan markedsføre eAccounting og måle effekt på de markedsføringstiltakene vi gjør. For eksempel kan vi analysere hvilke annonser som har et budskap som er relevant. Vi bruker her tjenester fra blant andre Google og Facebook. Dette gjør også at vi kan slutte å vise annonser til deg når du er blitt kunde av eAccounting.
Forbedringer Opplysninger brukes slik at slik at vi kan analysere bruksmønster. Vi kan da for eksempel se hvor mange som bruker en viss funksjon i eAccounting og hvor lenge de gjør det. På den måten kan vi se både hvilke funksjoner som er nyttige, men også på hvilke funksjoner det ser ut til å bli brukt lang tid og som vi dermed bør forenkle. Vi kan se aktivitet på gruppenivå og ikke hva hver enkelt bruker har gjort.
Kontakte deg Lagrede opplysninger brukes for å kunne kontakte deg på relevante kanaler. Eksempler på dette er nyhetsbrev, å sende deg varsler ved frister og å sende ut faktura for bruk av tjenesten. Vi bruker vanligvis e-post som kanal, men det hender også vi bruker sms eller ringer for eksempel om du ser ut til å ha glemt en regnskapsfrist.

Deling av opplysninger

Vi har noen samarbeidspartnere vi bruker for å gjøre eAccountingbedre og sikrere. Der eAccounting deler dine opplysninger med tredjepart er det opprettet en egen databehandleravtale, eller regulert gjennom Privacy Shield. Vi selger eller gir ikke opplysninger til øvrige tredjeparter (som ikke ikke understøtter tjenesten vi tilbyr).

For en oversikt over hvilke tredjeparter vi utveksler data med se cookie policy og samarbeidspartnere.

Dine rettigheter

I forbindelse med personopplysninger har du som person en del lovfestede rettigheter. Mer utfyllende opplysninger finner du hos Datatilsynet

 

Rettighet Beskrivelse Løst gjennom
Hva vi lagrer Du har rett til å vite hvilke type opplysninger vi lagrer om deg. Beskrevet i dette dokumentet.
Hvorfor vi lagrer Du har rett til å vite hvilket formål vi har med lagring av persondata. Beskrevet i dette dokumentet.
Innsyn Du har rett til innsyn om hvilke data vi har lagret om akkurat deg. Kontakt oss for oversikt.
Sletting/endring Du har rett til å få slettet opplysningene vi har lagret om det, samt rette feil. Kontakt oss for sletting/endring utover det som er beskrevet i dette dokumentet. Merk at ikke alle opplysninger (som feks regnskapsopplysninger) kan slettes pga lovkrav.
Klage Du kan klage dersom du mener dine rettigheter ikke er ivaretatt. Dersom du mener vi har gjort noe feil håper vi at du først kontakter oss. Du har imidlertid alltid rett til å klage til Datatilsynet.

    Send oss en melding